anouksoekhoe.reismee.nl

Daar zijn we dan!

Goeiemorgen allemaal!

Op het moment dat ik dit schrijf is het bij ons in Suriname 05:45 uur, bij jullie is het dus 10:46 uur.
Gisteren zijn we veilig geland op Zanderij, het vliegveld hier in Suriname. Vanochtend was ik al om 03:40 uur (08:40uur Nederlandse tijd) wakker, helemaal klam van de warmte en lek geprikt door de muskieten! Gisteren was een dag vol indrukken, maar de dag ging zo snel dat het besef dat we in Suriname zitten langzamerhand begint te komen...


Daar stonden we dan gisteren op Schiphol, eindelijk was het 12 september!
Met maar 4 uurtjes slaap stapte ik gisteren om half 6 mijn bedje uit, voorlopig voor de laatste keer!Om kwart over 8 hadden we afgesproken met de andere meiden op Schiphol! Toen ik met Ate en Mama in de auto naar Schiphol zat besefte ik nog niet echt dat ik dan nu echt zou vertrekken, maar toen ik de vliegtuigen allemaal zag staan en we met de bagage naar de vertrekhal liepen kwam het besef steeds meer.
Nadatwe afscheid hadden genomen van onze familiesliepen we naar de incheckbalie! Onze families stonden nog de hele tijd na te zwaaien en de mensen achter ons in de rij hadden prima vermaak, wij zwaaiden namelijk steeds uitbundig terug met veel lawaai en gelach.
Na het tax-free shoppen, de bagagecontrole en het fouilleren konden we doorlopen naar het vliegtuig, wow wat is dat ding groot! We zaten met z'n viertjes gezellig naast elkaar en de gadgets die op ons schermpje zaten waren al snel ontdekt! De service in het vliegtuig was echt helemaal top, onze steward had voor ons zelf neusdruppels geregeld voor als we gingen landen! Met z'n vieren zaten we druk te snuiven in het vliegtuig, de druppels wouden namelijk niet goed uit het pipetje! De snuifgeluiden waren erg onsmakelijk, maar heel erg grappig! We hadden veel bekijks in elk geval, haha!
Maar dank aan onze steward, want de neusdruppels hielpen geweldig, geen last gehad van het landen!
Toen we uit het vliegtuig stapten kwam de warmte ons al tegemoet, voor mij voelde het echt een beetje als thuiskomen! De geuren de warmte herkende ik meteen, volgens mij is dat iets wat je gewoon nooit vergeet! Bij de douane, waar we een uur moesten wachten(!), zei de douanier nog: 'He, Soekhoe! Heb je hier familie?' Heel gek, maar het voelt gewoon een beetje als mijn tweede vaderland!
Onze bagage stond al op ons te wachten en we werden hartelijk ontvangen door 4 mensen van Lob Makandra, het terrein waar we verblijven! Het was nog een uurtje rijden naar Lob Makandra, we hebben echt genoten van de prachtige natuur om ons heen! We zaten in de auto met 2 neefjes van Jennifer (onze contactpersoon), onder het genot van Surinaamse muziek vertelden zei ons van alles over de omgeving!
Samen met Suzanne zit ik in het appartement 'Berea', het ruikt hier erg naar schimmel, maar gelukkig is het tot 5 oktober want dan gaan we verhuizen naar het vierpersoonsappartement!
Gisteren had een mevrouw lekker roti voor ons gemaakt en omdat ons gasfornhuis het niet doet en de oven ook niet (en bij Germa en Yvonne ook niet) hebben we aangebeld bij een mevrouw (we noemen haar oma) en die heeft het voor ons even lekker opgewarmd! Om half 1 Nederlandse tijd zaten wij dus nog even lekker aan de roti!
Hier op Lob Makandra is er een profetische dansconferentie en op dit moment zijn er allemaal vrouwen Surinaamse christelijke liedjes aan het zingen (dus als we nog niet wakker waren werden we dat nu wel)! Het klinkt wel heel gezellig, jammer genoeg kunnen we het niet verstaan!
Vandaag krijgen we van Jennifer een rondleiding op het terrein, verder gaan we even boodschappen doen bij de chinees (supermarkt) en verder heb ik nog geen idee! Gelukkig doet het internet hier prima, gisteren heb ik al even geskyped met Rutger en de verbinding valt me helemaal mee! Nou, ik ga verder genieten van het gezang van de profetische dansconferentie, zometeen even lekker douchen en aankleden!

Als laatste nog: ik wil iedereen bedanken voor de vele lieve kaartjes, foto's, berichtjes enzo! Echt superleuk, zo zijn jullie toch nog een beetje bij me in Suriname!
Tot het volgende verhaal en jullie allemaal veel succes met alles!


Heel veel liefs, Anouk

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!